samanthanoordhof.reismee.nl

Week 2

De titel is dan wel week 2, maar eigenlijk is het week 1. De eerste week echt school! Het was een rare, verdrietige, maar ook een week die voorbij gevolgen is.

Helaas hebben we deze week afscheid moeten nemen van onze lieve stoere Laura. Zij heeft een ongeluk gehad met haar auto en de verwonden waren te erg. Doet heel veel pijn om dan hier in Engeland te zitten.. Je kan niks doen en je voelt de afstand heel erg. Gelukkig heb ik hier lieve vriendinnen die mij hebben gesteund! Via Facebook en Whatsapp proberen de mensen in Nederland te steunen en op de hoogte blijven. Want wat er is gebeurd valt nog steeds niet te bevatten... Onze lieve Laura, rust zacht meid.

Maandag nog begonnen met een vrije dag, dat is natuurlijk altijd fijn. Alleen dinsdag ochtend om 9 uur begon het verhaal echt. Half 7 de wekker, erg lang geleden dat ik in het donker moest opstaan. Gelijk ook een lange dag, 's ochtends 2 uren Commercial law, toen 3 tussen uren en daarna nog 2 uren Medical law and Ethics. 'S avond gelijk maar ontspannen naar de film gegaan (voor maar 3,30 pond!!). Woensdags ben ik eigenlijk ook vrij, maar ik ga dan een Engelse les Academic writing volgen, omdat ik voor alle vakken essays moet schrijven leek mij dit wel handig. Gisteren een les International Criminal and Humanrights law gehad, best een pittig vak denk ik. Ik heb natuurlijk nog nooit les in zoiets gehad en heb geen basis kennis van het Engelse recht. Maar de docent zei dat het waarschijnlijk de eerste paar weken hard bijbenen is en daarna komt het wel goed. Ben benieuwd. Vanmiddag de laatste lessen voor deze week alweer, Family and Child law.

Over de verhuizing valt het volgende te zeggen; wachten wachten en nog eens wachten. De advocaat van de persoon die de flat verkoopt moet nog een 2 documenten krijgen en opsturen voordat we de sleutel kunnen krijgen. Opzich is dit niet zo'n probleem, echter gaat in het huis waar ik nu in zit op dit moment de keuken eruit. Alle borden, bestek, pannen, bekers enzovoort zitten allemaal in dozen zodat het straks makkelijk te vervoeren is naar de flat. Voor nu is het dus ontbijten op plastic borden, eten proppen in 1 koelkast, koken bij Froukje en met lawaai van het boren wakker worden... Maarja ik heb een dak boven mijn hoofd, dus ik mag niet klagen ;)

Deze week is echt voorbij gevlogen! Volgende week zit ik hier al een maand!! Over 2 en een halve maand is het al Kerst (al denken de Engelsen dat t volgende week al is, zoveel kerstspullen zijn er al in de winkels). Over 3 maanden is het hele avontuur al weer afgelopen. Het gaat allemaal zo snel en we moeten nog zoveel dingen doen! Maar dat komt allemaal wel goed hoop ik :)

Liefs,

Samantha

Reacties

Reacties

opa en oma

Je moet maar goed je best doen Wij zeggen hier kop ter veur meid dan lukt het wel groetjes en veel kusjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!